Понеділок, 19.02.2018, 03:04
Вітаю Вас Гість | RSS
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Мартівський дошкільний навчальний заклад

Сторінка вихователя

 
Досвід роботи вихователя Петренко Лариси Вікторівни

В Мартівському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) працюю з серпня 2014 року.
 Тема досвіду:
Ейдетика, як засіб виховання і навчання дошкільників
Чарівна країна Ейдетики – розвиток памяті, уваги, мислення
 
Педагогічне кредо:
«Вірю в кожну дитину та її можливості»
 
Життєве кредо : «Все в наших руках,  тому їх не можна  опускати»
 
Завдання ейдетики :
Розвиток усіх  видів  пам'яті
Навчання  ейдетичних  прийомів  запам'ятовування
Розвиток  уваги  та  уяви
Розвиток образного  мислення
Розвиток  дрібної  моторики  рук
 
Принципи  роботи:
Особистісно  - зоріентований  підхід  до  дитини
Радісна, весела  атмосфера 
Доступність  ігрового  матеріалу
Партнерські  відносини
Диферінційований  підхід  до  навчання
Системність  та  послідовність
 
Форми  роботи  з  дітьми:
Ігри  з  ейдетики :
У повсякденному  житті
Розвивальні, виховні  хвилинки
Індивідуальні, групові  заняття
Під  час  навчально  - пізнавальної  діяльності
 
Діти навчанню цьому радіють,
Бо вигадувати різне вміють,
І не знають, що не просто граються –
Це вони так навчаються!
 
Шляхи реалізації :
1. Створити широкий ігровий майданчик
2. Залучати до роботи всі аналізатори дитини (Зоровий,нюховий,слуховий,тактильний,смаковий,руховий,предметний)
3. Вчити дітей розмірковувати, аналізувати свої емоції,створювати численні,різноманітні звязки з будь-яким фактом
4. Допомогати дітям розвивати асоціативне  мислення,знаходити нестандартні рішення  у навчанні ,повсякденних ситуаціях.
 5. Досягати значних успіхів у розвитку інтелектуальних здібностей дітей.
 
Використання символів і знаків для відображення реального світу
 
 
Здатність швидко та яскраво створювати образи, кольорові асоціації
 
 
 
Розвиток вміння створювати вільні асоціації
 
 
 

     Ранкова гімнастика

Однією із основних форм організації фізичного виховання дітей дошкільного віку є ранкова гімнастика, яку в дитячому садку проводять щоденно перед сніданком. Для проведення ранкової гімнастики потрібно створити відповідні умови. Приміщення, в якому вона проводиться, має бути чистим, світлим, добре провітреним. З настанням теплих весняних днів і до осені ранкову гімнастику проводять на майданчику, захищеному від вітру. Для цього на майданчик заздалегідь виносять все необхідне: прапорці, гімнастичні палиці, скакалки, обручі тощо. Чергові (діти старших груп) під наглядом вихователя розкладають ці предмети на лавах, пірамідах тощо, щоб їх було зручно взяти для виконання вправ.

     Ранкову гімнастику в усіх вікових групах починають з ши­кування дітей в колону по одному. Під час шикування вихова­тель оглядає одяг і взуття дітей, а в молодших групах допомагає малюкам стати один за одним.

     Спочатку виконується нетривала ходьба (30-50 с) у бадьорому темпі. Залежно від розмірів залу або майданчика діти обходять його один-два рази. Під час ходьби вихователь стежить за поставою своїх вихованців. Діти повинні триматися рівно, не напружуватися, не опускати голову, розпростовувати плечі й виконувати вільний мах руками. Ходьбу доцільно супроводжувати музикою або ударами в бубон.

     Для профілактики плоскостопості дітям пропонують ходьбу на носках (як «мишка», «лисичка» або «котик»), на внутрішньому та зовнішньому боці стопи (як «клишоногий ведмедик») тощо. Така ходьба триває 20-30 с, чергуючись із звичайною. Потім дітям пропонують біг у повільному або середньому темпі, після цього вони переходять на ходьбу.

 

    Якщо ранкова гімнастика проводиться з предметами, треба заздалегідь продумати спосіб їх роздавання. Під час ходьби, перед шикуванням, діти беруть предмет і проходять з ним одне коло, а потім перешиковуються. Важливе значення при цьому має спосіб тримання предмета в руці під час ходьби. Гімнастичну палицю, обруч, м’яч, складену вдвоє скакалку тримають у правій руці; прапорці, кубики, брязкальця – в обох руках, опущених донизу.

     Для організованого проведення ранкової гімнастики вихователь шикує дошкільнят молодших груп в коло. Щоб зручніше було виконувати вправи, групу треба розімкнути. За командою вихователя діти роблять два-три кроки назад – коло стає широким і ніхто нікому не заважає. Середню й старшу групи перешиковують з утворенням ла­нок. Щоб не витрачати зайвого часу на розімкнення у колонах і по рядах, використовують певні орієнтири. Діти, які утворюють свої ланки, йдуть у напрямі кеглів (кубиків або прапорців на підставці), поставлених на певній відстані один від одного в кінці залу (майданчика). На них орієнтуються ведучі, щоб дотримуватися потрібних інтервалів між колонами. В рядах діти розмикаються на ходу на відстань піднятих вперед рук. У підготовчій до школи і старшій (починаючи з другої поло­вини навчального року) групах дітей перешиковують через центр по три-чотири. Підгрупи дітей після команди вихователя — «Через центр направо (наліво) руш!» — одночасно повертаються (праворуч або ліворуч) і рухаються шеренгою, дотримуючись рівняння, до протилежного кінця залу (майданчика). У такому перешикуванні їм легше дотримуючись в русі потрібних інтервалів між колонами і по рядах. Вихователь повинен чітко й виразно пояснити та показати гімнастичні вправи, які пропонують дітям, знати, скільки разів, в якому темпі їх треба повторювати. Показуючи вправи, він вико­нує їх вільно, без напруження, правильно й красиво, тому що дошкільники точно копіюють дії дорослих і від того, як показа­но ту чи іншу вправу, залежить і опанування її дітьми. У стар­ших групах показ деяких вправ можна доручати дітям. Під час показу слід користуватися «дзеркальним» способом. Вихователь стоїть обличчям до дітей, напрямок його рухів виз­начає і напрямок рухів дітей. Наприклад, вихователь пропонує дітям підняти вгору праву руку, а сам піднімає ліву. Повторюючи вправу за вихователем, діти виконують її в заданому напрямку. Залежно від форми вправи її демонструють в анфас або в профіль (наприклад, нахили тулуба в сторони показують в анфас, а присідання з прямим тулубом – в профіль).

      У молодших групах у зв’язку з тим, що рухова пам’ять малюків недостатньо розвинена, вихователь після показу вправи виконує її з дітьми від початку й до кінця. Починаючи з середньої групи, після показу і пояснення він лише починає вправу з дітьми (два-три повторення), а потім дошкільнята виконують її самостійно. Якщо вправи знайомі дітям, показувати їх не варто. Досить перед початком виконання нагадати назву руху (нахили тулуба вперед, стрибки вгору на обох ногах та ін.) і вихідне положення.

     Особливу увагу під час виконання вправ слід звертати на дихання. Важливо, щоб діти дихали глибоко, поєднували дихання з рухами. Вдих відповідає рухам, які розширюють грудну клітку і випрямляють тулуб (піднімання рук вгору, в сторони і т.д.); видих – рухам, які звужують грудну клітку (нахили тулуба вперед, зведення рук і т.д.). Вихователь повинен стежити, щоб діти не затримували дихання й дихали через ніс, підказувати їм, коли доцільно виконувати вдих і коли видих.

     Після кожної вправи роблять невелику паузу (10-15 сек) для відпочинку та врегулювання дихання, під час якої вихователь пояснює наступну вправу.

     Закінчується ранкова гімнастика бігом у середньому або повільному темпі. Тривалість його залежить від віку дітей. Біг змінюється повільною ходьбою. Під час ходьби рекомендується давати вправи на дихання з рухами рук (на­приклад, підняти руки в сторони-вгору й повільно опустити вниз). Завдання такого характеру сприяють швидкому приведенню організму дітей у відносно спокійний стан після виконання гімнастичних вправ і бігу.

     Вправи комплексів ранкової гімнастики позитивно впливають на всі фізіологічні процеси організму (дихання, кровообіг, нервову систему тощо), сприяють формуванню правильної постави і профілактики плоскостопості. Музичний супровід вправ створює у дітей бадьорий, піднесений настрій.